古水

与其鲜花丛中嗅芬芳
不如故纸堆里觅华章
主博云音乐账号: 古水-LOFTER
子博乐乎用户名: 九夏樂音
The Singles Collection Cliff Richard
Ocean Deep (1998 Digital Remaster) - Cliff Richard

        「情深似海」(Ocean Deep),一首出自两位业余词曲创作人的80年代爱情民谣,却是被英国流行歌手克里夫·理查德(Cliff Richard 1940.10.14- )唱出了一份最感人的情怀,教人深信这世间依然有深于海水的真爱值得你我寻觅与等待......

歌词原文(中文意译 © 古水 禁止盗用及站外转载)
Love can't you see I'm alone
何以对我视而不见
Can't you give this fool a chance
刻意回避保持冷淡
A little love is all I ask
我所要的只是一点
A little kindness in the night
黑夜中的体恤温暖
Please don't leave me behind
切莫将这情丝斩断
No don't tell me love is blind
留我一人戚戚哀叹
A little love is all I ask and that is all
我所要的惟有爱恋
Oh love I've been searching so long
寻觅许久等待经年
I've been searching high and low
万水千山早已踏遍
A little love is all I ask
只为你的心回意转
A little sadness when you're gone
哪怕一丝别时伤感
Maybe you need a friend
想必你也需要伙伴
Only please don't let's pretend
那么就请卸下假面
A little love is all I ask and that is all
我所要的惟有爱恋
I wanna spread my wings
我欲将那双翼伸展
But I just can't fly
却恨不能得偿所愿 
As a string of pearls
泪水化作珍珠串串
Pretty girls go sailing by
美女飘若云舟片片
Ocean deep
情深似海忧郁如蓝
I'm so afraid to show my feelings
却怕流露我的情感
I have sailed a million ceilings 'n solitary room
阅尽千帆重拾孤单
Ocean deep
情深似海无悔无怨
Will I ever find a lover
可有一人与我情牵
Maybe she had found another
或许她已另觅新欢
And as I cry myself to sleep
泪眼朦胧独自入眠
I know this love of mine I'll keep
心底的爱此刻依然
Ocean deep
情深似海永驻心间
Love can't you hear when I call
可曾听见我的呼唤
Can't you hear a word I say
是否听见我的誓言
A little love is all I ask
我所要的只是一点
A little feeling when we touch
彼此触摸时的悸颤
Why am I still alone
奈何孤独无以驱散
I've got a heart without a home
流浪的心早已疲倦
A little love is all I ask and that is all
一丝真爱便能重焕
I wanna spread my wings
我欲将那双翼伸展
But I just can't fly
却恨不能得偿所愿
As a string of pearls
泪水化作珍珠串串
Pretty girls go sailing by
美女飘若云舟片片
Ocean deep
情深似海忧郁如蓝
I'm so afraid to show my feelings
却怕流露我的情感
I have sailed a million ceilings 'n solitary room
阅尽千帆重拾孤单
Ocean deep
情深似海忧郁如蓝
Will I ever find a lover
可有一人与我情牵
Maybe she had found another
或许她已另觅新欢
And as I cry myself to sleep
泪眼朦胧独自入眠
I know this love of mine I'll keep
心底之爱恒久不变
Ocean deep
情深似海永驻心间
I'm so lonely lonely lonely
(Baby baby ocean deep)
我的心是如此孤单
On my own in my room
I'm so lonely lonely (Ocean deep)
无法摆脱寂寞纠缠
I'm so lonely oh so lonely
This love of mine I'll keep
Ocean deep...
情深似海谁与缱绻 ...

评论(13)
热度(51)
© 古水 | Powered by LOFTER