古水

与其鲜花丛中嗅芬芳
不如故纸堆里觅华章
主博云音乐账号: 古水-LOFTER
子博乐乎用户名: 九夏樂音
Diva Annie Lennox
Why - Annie Lennox

How many times do I have to try to tell you
多少次我曾试着告诉你
That I'm sorry for the things I've done
我对做过的事深表歉意
But when I start to try to tell you
可是每次当我准备启齿
That's when you have to tell me
你又总是向我说教不止
Hey, this kind of trouble's only just begun
嘿  所有麻烦接踵而至
I tell myself too many times
多少次我试着告诉自己
Why don't you ever learn to keep your big mouth shut
为何总学不会缄默克制
That's why it hurts so bad to hear the words
冲动的话伤人最深
That keep on falling from your mouth
也最容易暴露真心
Falling from your mouth
一任占据你的舌唇
Falling from your mouth
一任占据你的舌唇
Tell me...
告诉我
Why...
为什么
Why...
为什

I may be mad
我或陷入疯狂
I may be blind
亦或变得盲目
I may be viciously unkind
更或充满敌意
But I can still read what you're thinking
但我依旧能读懂你的想法
And I've heard it said too many times
我已听你唠叨太多遍
That you'd be better off
此刻最好离开我视线
Besides...
除此之外
Why can't you see this boat is sinking
(This boat is sinking this boat is sinking)
为何你看不到这艘船正在下沉
(这艘船正在下沉)

Let's go down to the water's edge
我们竭力划向岸边
And we can cast away those doubts
抛开那些怀疑成见
Some things are better left unsaid
三缄其口心照不宣
But they still turn me inside out
即便如此我的生活仍被翻转
Turning inside out
从里到外
Turning inside out
彻彻底底
Tell me...
告诉我
Why...
为什么
Tell me...
告诉我
Why...
为什

This is the book I've never read
这是我从未读过的书
These are the words I've never said
这是我从未说过的话
This is the path I'll never tread
这是我永不踏足的路
These are the dreams I'll dream instead
这是我未曾有过的梦
This is the joy that's seldom spread
这是难以言说的喜悦
These are the tears...
这是泪水
The tears we shed
自我们眼眶流淌
This is the fear
这是恐惧
This is the dread
于我们内心滋长
These are the contents of my head
这是我脑海中的思想
And these are the years that we have spent
这是我们共度的岁月
And this is what they represent
这是代表你我的一切
And this is how I feel
这是我内心的感受
Do you know how I feel
你是否真正去体会
'Cause I don't think you know how I feel
而我不认为你真正了解
I don't think you know what I feel
我不认为你真正了解
I don't think you know what I feel
我不认为你真正了解
You don't know what I feel
你并不了解我内心感


歌曲: 为什么(Why)
词曲/演唱: 安妮·蓝妮克斯(Annie Lennox)
翻译: © 古水
MV链接(点击观赏)

评论
热度(11)
© 古水 | Powered by LOFTER