古水

与其鲜花丛中嗅芬芳
不如故纸堆里觅华章
主博云音乐账号: 古水-LOFTER
子博乐乎用户名: 九夏樂音
Raindrops Keep Falling on My Head - His Best Songs B.J. Thomas
Raindrops Keep Falling on My Head - B.J. Thomas

Raindrops keep fallin' on my head
雨滴不停打在我头上
And just like the guy whose feet are too big for his bed
就像一个大小子挤进一张小床
Nothin' seems to fit
浑身上下不对劲
Those raindrops are fallin' on my head
那些雨滴一直打在我头上
they keep fallin'
一分一秒都不停
So I just did me some talkin' to the sun
于是我把太阳找来问到
And I said I didn't like the way he got things done
怪他这样做事太不厚道
Sleepin' on the job
上班时间偷懒睡觉
Those raindrops are fallin' on my head they keep fallin'
任凭那雨滴往我头上掉
But there's one thing I know
但我清楚明白一点
The blues they send to meet me won't defeat me
所有消极情绪都不能将我击倒
{It won't be long 'til happiness steps up to greet me
不用多久快乐会再次将我拥抱
Raindrops keep fallin' on my head
雨滴不停打在我头上
But that doesn't mean my eyes will soon be turnin' red
但那并不意味着会将我惹恼
Cryin's not for me
哭泣抓狂只让一切变得更糟
'Cause I'm never gonna stop the rain by complainin'
怨天尤人亦不能将雨水止住
Because I'm free
只要心随境转
Nothin's worryin' me}(bis)
即可随遇而安


歌曲: 雨滴不停打在我头上
        /Raindrops Keep Fallin' On My Head
        (1969年美国影片「虎豹小霸王」插曲)
词曲: 哈尔·戴维/伯特·巴卡拉克
        (Hal David 1921-2012)/(Burt Bacharach)
演唱: 比尔·乔·托马斯
        (Bill Joe Thomas)
翻译: © 古水(严禁盗用及站外转载)

评论
热度(8)
© 古水 | Powered by LOFTER