古水

与其鲜花丛中嗅芬芳
不如故纸堆里觅华章
主博云音乐账号: 古水-LOFTER
子博乐乎用户名: 九夏樂音
The Very Best Of Andrew Lloyd Webber Andrew Lloyd Webber
All I Ask of You - Andrew Lloyd Webber

No more talk of darkness
勿让黑暗缄默金口
Forget these wide-eyed fears
莫教恐惧锁紧双
I'm here, Nothing can harm you
一切伤害有我护佑
My words will warm and calm you
轻言软语暖慰心头
Let me be your freedom
愿我成为你的自由
Let daylight dry your tears
化作晨曦止你泪
I'm here, with you beside you
我会一直在你左
To guard you and to guide you
呵护指引陪伴厮

Say you love me every waking moment
说你爱我 每次梦醒后
Turn my head with talk of summertime
让夏日时光 冲淡忧愁
Say you need me with you now and always
说你恋我 此刻到永久
Promise me that all you say is true
让每句誓言 成绕指柔
That's all I ask of you
那便是我唯一所

Let me be your shelter
让我将那风雨遮蔽
Let me be your light
照亮你的生命足
You're safe, no one will find you
不再担心旁人
Your fears are far behind you
一切恐惧纷纷远离

All I want is freedom
爱之自由 我唯一所念
A world with no more night
再无须忍受 长夜漫漫
And you always beside me
你的陪伴 相信是永远
To hold me and to hide me
请揽我入怀 拥我入

Then say you'll share with me one love one lifetime
许我共度一生一世
Let me lead you from your solitude
我当慰你心中孤寂
Say you want me with you here beside you
诺我共赴山盟海誓
Anywhere you go let me go too
我必执手不离不弃
That's all I ask of you
那便是我唯一所

Say you'll share with me one love one lifetime
许我共度一生一世
Say the word and I will follow you
我当报以生死相依
Share each day with me each night each morning
黑夜白昼寒暑更
Say you love me/You know I do
说你爱我/毋庸置疑
Love me
说你爱我直到白
That's  all I ask of you
那便是我唯一所

曲名: All I Ask Of You/我唯一所求
        (音乐剧「剧院魅影」插曲)
作曲: Andrew Lloyd Webber
        (安德鲁·劳埃德·韦伯)
填词: Charles Hart(查尔斯·哈特)
       /Richard Stilgoe(理查·斯蒂尔格)
演唱: 莎拉·布莱曼(Sarah Brightman)
       /克里夫·理查德(Cliff Richard)
唱词中译: © 古水(严禁盗用及站外转载)

评论(1)
热度(32)
© 古水 | Powered by LOFTER