古水

与其鲜花丛中嗅芬芳
不如故纸堆里觅华章
主博云音乐账号: 古水-LOFTER
子博乐乎用户名: 九夏樂音
Duets Linda Ronstadt
Don't Know Much - Linda Ronstadt

        「Don't Know Much」,1989年的热卖单曲,由美国女歌手Linda Ronstadt(琳达·朗丝黛)与黑人男歌手Aaron Neville(阿隆·内维尔)联袂演绎。深情的对唱中,描绘出一对步入中年的伴侣,在回忆起携手走过的人生岁月时,对于往昔的无限感慨和彼此的深深眷恋。或许,生命中有太多的事未能得偿所愿,未来之路亦难以预见,然当你确信总有一人会执子之手,与子偕老之时,那这份相守的爱将告诉你:一切的一切都不必知道,对方的心是你唯一的需要!

「Don't know much」(无须知太多):
(歌词中译 © 古水 严禁盗用或站外转载)
Look at this face I know the years are showing
细看这张脸  布满岁月痕迹
Look at this life I still don't know where it's going
回首这一生  仍在不断迟疑
I don't know much but I know I love you
无须知太多  但知道我爱你
And that may be all I need to know
可能那就是  我需要的唯一
Look at these eyes they never see what matters
注视这双眼  总在茫然寻觅
Look at these dreams so beaten and so battered
俯拾这些梦  总是破碎支离
I don't know much but I know I love you
无须知太多  但知道我爱你
And that may be all I need to know
可能那就是  我需要的唯一
So many questions still left unanswered
太多的疑问  仍然没有谜底
So much I've never broken through
太多的困惑  已然无法梳理
And when I feel you near me
当我的身边  萦绕你的气息
Sometimes I see so clearly
一切的一切  变得如此清晰
The only truth I'll ever know is me and you
确定我和你  是彼此的唯一
Look at this man so blessed with inspiration
福庇的人们  接受肉体施洗
Look at this soul still searching for salvation
孤独的灵魂  依然渴求皈依
I don't know much but I know I love you
无须知太多  但知道我爱你
And that many be all I need to know
可能那就是  我需要的唯一

I don't know much but I know I love you
无须知太多  但知道我爱你
And that many be all I need to know
可能那就是  我需要的唯一
I don't know much but I know I love you
无须知太多  但知道我爱你
And that may be all there is to know
相信那就是  我珍视的唯一

Bonus: 歌曲MV (点击观赏)

评论(1)
热度(36)
© 古水 | Powered by LOFTER